Sunday, June 20, 2010

Ala2 Megumpat Gitu


Salam semua,

Kali ni nak cite pasal kisah jiran yg hampir2 terlampau. N3 ni da rasa2 bau mengumpat la ye. Boleh ke melor tulis mcm tu. Tak kira nak tulis gitu gak.

Kisah ye gini dulu hamba Allah ni duduk bjiran la gan melor. Selama beberapa thn gak la melor dok menahan sabar gan dia. Dia skeluarga memang npk baik klu melor cite gan org compen org x caya ckp melor. Gigi ye lebih lembut dr lidah cam jeli buah campuran dlm tin gitu manis n menyelerakan. Melor punya la buat baik gan dia tapi kat belakang dia tikam melor gan gunting cap ayam. Habis org pandang serong gan melor. Allah tu maha kaya sekarang sdikit demi sdikit tembelang dia skluarga dah kelihatan. Baru la org buka mata. Cuma rasa tkilan skit krn perbuatan dia tu telah memberi kesan dlm hidup melor. Tetapi da baik ye jgk sbb melor blh kenal sapa yg blh dibuat kwn dan sapa yg x blh dibuat kwn.

Tindakan terbaik yg melor buat adalah mejauhkan kluarga melor dari kluarga dia. Tapi cite2 ttg kisah dia tetap gak singgah ke telinga melor ni. Skrg ni dia skeluarga dok la bgadoh gan jiran yg lain lak. Cam2 hal di buat nak sakit kan hati org. Memang sifat dia skeluarga tak senang hati klu npk org lebih dr dia. Tak tahu la sampai bila mereka tu nak duk cam tu.

Sekian tamat sudah sesi mgumpat kali ni.

7 comments:

piewahid said...

mmm...
manusia ni mmg mcm2 peelnyer. kdg2 rasa xmasuk akalpun ada! sabarlah.

p/s- rasanya belum terlewat nak ucapkan tahniah dgn berita gembira baru2 ni ya. baru perasan melor dh mula ada 'pembawaan budak'. moga selamat semuanya, jaga diri lek lok!

Melor said...

mr piewahid
la baru perasan ke. Akhir bulan depan melor dah nak bersalin. Mungkin dpt sorg puteri lagi. Doakan yg baik2 tuk melor k.

mala said...

seperti ku tahu siapa kah gerangan orang itu. dengar ada cerita terbaru pulak..

maiyah said...

itu yg trbaik jauhkan dri.. jg kesihatan tu tau..

Melor said...

mala
ya cite terhangat di pasaran. jumpa nanti blh la kte story pjg2

Melor said...

maiyah
time kacih

adilaayl said...

Saya pernah dapat jiran yang pantang tengok pintu rumah terbukak... mesti dia datang tanpa segan silu walaupun suami saya dah standby nak makan malam... dan pastinye bawak cerita umpat-mengumpat! Akhirnya tiap kali dia balik kerja, saya cepat2 tutup pintu.